ほぼコピペ状態になるけど、並べておきたいのでメモ。
MFnData Class Reference
MFnDataが持つenum
Types of dependency graph data.
- kInvalid Invalid value.
- kNumeric Numeric, use MFnNumericData extract the node data.
- kString String, use MFnStringData to extract the node data.
- kMatrix Matrix, use MFnMatrixData to extract the node data.
- kStringArray String Array, use MFnStringArrayData to extract the node data.
- kDoubleArray Double Array, use MFnDoubleArrayData to extract the node data.
- kIntArray Int Array, use MFnIntArrayData to extract the node data.
- kPointArray Point Array, use MFnPointArrayData to extract the node data.
- kVectorArray Vector Array, use MFnVectorArrayData to extract the node data.
- kDynArrayAttrs ArrayAttrs, use MFnArrayAttrsData to extract the node data.
- kSphere Sphere, use MFnSphereData to extract the node data.
- kPlugin Plugin Blind Data, use MFnPluginData to extract the node data.
- kPluginGeometry Plugin Geometry, use MFnGeometryData to extract the node data.
- kDynSweptGeometry SweptGeometry, use MFnDynSweptGeometryData to extract the node data. This data node is in OpenMayaFX which must be linked to.
- kNObject nObject data, use MFnNObjectData to extract node data
- kMesh Mesh, use MFnMeshData to extract the node data.
- kLattice Lattice, use MFnLatticeData to extract the node data.
- kNurbsCurve Nurbs Curve, use MFnNurbsCurveData to extract the node data.
- kNurbsSurface Nurbs Surface, use MFnNurbsSurfaceData to extract the node data.
- kSubdSurface Subdivision Surface, use MFnSubdData to extract the node data.
- kComponentList Component List, use MFnComponentListData to extract the node data.
- kLast Last value. It does not represent real data, but can be used to loop on all possible types
Reimplemented in MFnArrayAttrsData, and MFnNumericData.
スポンサーリンク
スポンサーリンク
↑Sphereってのがいるぞ。
MFnAttribute Class Reference
スポンサーリンク
関連記事
trimesh:PythonでポリゴンMeshを扱うライブラリ
ZBrushでアヴァン・ガメラを作ってみる 頬の突起を作り始める
Autodesk Mementoでゴジラを3次元復元する
Maya API Reference
Unityで360度ステレオVR動画を作る
SVM (Support Vector Machine)
ポリ男からMetaHumanを作る
タマムシっぽい質感
3D復元技術の情報リンク集
ZBrushの作業環境を見直す
昔Mayaでモデリングしたモデルをリファインしてみようか
ZBrushでアヴァン・ガメラを作ってみる 脚のトゲの作り直し
マジョーラ
ZBrushでカスタムUIを設定する
顔モデリングのチュートリアル
Maya LTでFBIK(Full Body IK)
映画『ゴジラ-1.0』 メイキング情報まとめ
UnityでTweenアニメーションを実装できる3種類の無料Asset
素敵なパーティクル
ZBrushのハードサーフェイス用ブラシ
CGのためのディープラーニング
ZBrushで仮面ライダー3号を造る ベース編
ZBrushでゴジラ2001を作ってみる 身体のSubToolを分割
書籍『開田裕治 怪獣イラストテクニック』
BlenderのGeometry Nodeで遊ぶ
ZBrush用トポロジー転送プラグイン『ZWrap Plugin for ZBrush』
MeshLab:3Dオブジェクトの確認・変換に便利なフリーウェア
ZBrushでUndo Historyを動画に書き出す
Adobe Photoshop CS5の新機能
ZBrushでアヴァン・ガメラを作ってみる 下アゴと頭部を作り込む
DensePose:画像中の人物表面のUV座標を推定する
ZBrushでアヴァン・ガメラを作ってみる 壊れたデータの救出
Photo Bash:複数の写真を組み合わせて1枚のイラストを制作する
MeshroomでPhotogrammetry
ZBrushで仮面ライダー3号を造る 仮面編 横顔のシルエットをリファレンスに合わせる
シン・ゴジラのファンアート
フリーのUV展開ツール Roadkill UV Tool
トランスフォーマーの変形パターンを覚えるのは楽しいと思うんだ
ZBrush 4R8 リリース!
Photoshopで作る怪獣特撮チュートリアル
オープンソースのテクスチャマッピングシステム『Ptex』
mentalrayのSubsurface Scattering Shader『misss_fast_...
コメント