.wp-block-jetpack-rating-star span.screen-reader-text { border: 0; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px); clip-path: inset(50%); height: 1px; margin: -1px; overflow: hidden; padding: 0; position: absolute; width: 1px; word-wrap: normal; }

サイトアイコン NegativeMindException

OpenMayaRender

OpenMayaRender – API module for rendering


  • class MCommonRenderSettingsData
  • Data container for common rendering settings.

  • class MD3D9Renderer
  • Access DirectX utility class.

  • class MDrawProcedureBase
  • Base user draw procedure class.

  • class MFnRenderLayer
  • Function set for render layer.

  • class MFnRenderPass
  • Function set for render passes.

  • class MGeometry
  • Geometric data cache.

  • class MGeometryData
  • Geometric data container.

  • class MGeometryList
  • Geometric data cache.

  • class MGeometryManager
  • Geometry cache management.

  • class MGeometryPrimitive
  • Geometric index container.

  • class MGeometryRequirements
  • Image manipulation.

  • class MGLFunctionTable
  • Utility class which provides wrappers for the OpenGL API.

  • class MHardwareRenderer
  • Static hardware renderer interface class.

  • class MHwrCallback
  • Rendering Callbacks.

  • class MHwTextureManager
  • Hardware Texture management.

  • class MLightLinks
  • Class providing read-only Light Linking API functions.


    スポンサーリンク
  • class MPxRenderPassImpl
  • Render pass implementation.

  • class MRenderCallback
  • Rendering Callbacks.

  • class MRenderData
  • Access Rendering Data.

  • class MRenderingInfo
  • Information to perform rendering into a hardware render target.

  • class MRenderPassDef
  • Render pass information.

  • class MRenderPassRegistry
  • Access the render pass registry.

  • class MRenderProfile
  • Render profile.

  • class MRenderShadowData
  • Access Rendering Shadow Map Data.

  • class MRenderTarget
  • Information to perform rendering into a hardware render target.

  • class MRenderUtil
  • Common API rendering functions.

  • class MRenderView
  • Static class providing Render View API functions.

  • class MSwatchRenderBase
  • Swatch Render Base class.

  • class MSwatchRenderRegister
  • Manages swatch generators.

  • class MUniformParameter
  • class MUniformParameterList
  • Uniform Parameter.

  • class MVaryingParameter
  • Geometric data cache.

  • class MVaryingParameterList
  • Geometric data cache.

  • class MViewportRenderer
  • Base class for hardware viewport renderers.

こうやって眺めてみると、Render関係のクラスの数はそれほど多くないみたい。(いや、多いか?)
もっと早く気づけば良かった。最初に物事を俯瞰で見れない自分の無能さが悔やまれる。


スポンサーリンク

関連記事

1枚の画像からマテリアルを作成できる無料ツール『Materialize』

ZBrushでアヴァン・ガメラを作ってみる パーツ分割

Iridescence:プロトタイピング向け軽量3D可視化ライブラリ

Deep Fluids:流体シミュレーションをディープラーニングで近似する

オープンソースの人体モデリングツール『MakeHuman』のAPI開発プロジェクトがスタート

Unreal Engine 5の情報が公開された!

海外ドラマのChromaKey

AndroidもopenGLも初心者さ (でもJavaは知ってるよ)

Texturing & Modeling A Procedural ApproachをGoo...

ZBrushでゴジラ2001を作ってみる 姿勢の変更

マジョーラ

cvui:OpenCVのための軽量GUIライブラリ

アニゴジ関連情報

ZBrush 2018へのアップグレード

布のモデリング

Open Shading Language (OSL)

OpenCV 3.1とopencv_contribモジュールをVisual Studio 2015で...

After Effects全エフェクトの解説(6.5)

Zibra Liquids:Unity向け流体シミュレーションプラグイン

PythonでBlenderのAdd-on開発

UnityのGlobal Illumination

世界一下品なクマと世界一紳士なクマ

ラクガキの立体化 1年半ぶりの続き

オープンソースの物理ベースGIレンダラ『appleseed』

SIGGRAPH 2020はオンライン開催

粘土をこねるようなスカルプトモデリング

BlenderのRigifyでリギング

グローバルイルミネーションに手を出す前に、やり残したことがあるんじゃない?

フルCGのウルトラマン!?

ZBrushのUV MasterでUV展開

3D Gaussian Splatting:リアルタイム描画できるRadiance Fields

PGGAN:段階的に解像度を上げて学習を進めるGAN

Mask R-CNN:ディープラーニングによる一般物体検出・Instance Segmentatio...

ZBrushで仮面ライダー3号を造る 仮面編 ZRemesher

HD画質の無駄遣い その2

『パシフィック・リム: アップライジング』のVFXブレイクダウン まとめ

ZBrushで仮面ライダーBLACK SUNを作る 頭部~バストの概形

ハリウッド版「GAIKING」パイロット映像

株式会社ヘキサドライブの研究室ページ

UnityでTweenアニメーションを実装できる3種類の無料Asset

オープンソースの顔認識フレームワーク『OpenBR』

GoB:ZBrushとBlenderを連携させるアドオン

モバイルバージョンを終了